| |
Modellus
Γενικά στοιχεία για το λογισμικό |
Όνομα λογισμικού στη διεθνή
αγορά (αγγλική έκδοση) και
Δημιουργός / Κατασκευαστής |
Modellus
New University of Lisbon,
Portugal,
Faculty of Sciences and Technology
|
Γνωστικό Αντικείμενο |
Φυσική, Μαθηματικά,
Χημεία, Βιολογία, Οικονομία |
Επίπεδο / τάξεις |
Γυμνάσιο και Λύκειο |
Φορέας που υλοποιεί τον εξελληνισμό και την
προσαρμογή στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα |
Ινστιτούτο
Τεχνολογίας Υπολογιστών
(με συμμετοχή στελεχών από
την ευρύτερη ομάδα υλοποίησης της ΟΔΥΣΣΕΙΑΣ) |
Στοιχεία για το εξελληνισμένο λογισμικό και τη
διάθεσή του |
Πνευματικά Δικαιώματα |
Η
πνευματική ιδιοκτησία του εξελληνισμένου λογισμικού «Modellus» ανήκει στον
αρχικό δικαιούχο πνευματικής ιδιοκτησίας Καθηγητή Vitor Duarte Teodoro, New
University of Lisbon, Portugal, Faculty of Sciences and Technology.
Δικαίωμα
διάθεσης και κυκλοφορίας του εξελληνισμένου λογισμικού στην Ελλάδα έχει το
Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών.
Το
ΥπΕΠΘ έχει αποκτήσει δικαιώματα χρήσης του εξελληνισμένου λογισμικού στο
σύνολο
των ελληνικών σχολείων. |
Πιστοποίηση λογισμικού |
|
Διάθεση στα σχολικά εργαστήρια |
|
Τρέχουσα Έκδοση λογισμικού |
Alpha έκδοση
εξελληνισμένου λογισμικού |
Διαθέσιμη έκδοση για αξιολόγηση / επιμόρφωση |
Αντίτυπα της Alpha έκδοσης του εξελληνισμένου
λογισμικού μπορούν να διατεθούν για σκοπούς αξιολόγησης.
Για τις επιμορφώσεις συνιστάται
η χρήση της αγγλικής έκδοσης. |
Διάθεση λογισμικού στην αγορά |
Η αγγλική έκδοση του λογισμικού
Modellus v2.01 διατίθεται
δωρεάν από το web site του κατασκευαστή:
http://phoenix.sce.fct.unl.pt/modellus/
Η εξελληνισμένη έκδοση του
λογισμικού δεν διατίθεται στην ελληνική αγορά. Όταν ολοκληρωθεί το έργο
εξελληνισμού και προσαρμογής του, θα υπάρξει σχετική ενημέρωση σχετικά με
τον τρόπο διάθεσής του. |
Ειδικές τιμές |
- |
Το λογισμικό
Modellus, το οποίο σχεδιάστηκε από μία ομάδα επιστημόνων με την καθοδήγηση του
καθηγητή Vitor Duarte Teodoro από το Πανεπιστήμιο Lisbon της Πορτογαλίας, είναι
ένα ισχυρό εργαλείο, ιδιαίτερα χρήσιμο για τη διδασκαλία των θετικών επιστημών.
Kυρίως μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την υποστήριξη των Μαθηματικών, της Φυσικής,
της Χημείας, των Οικονομικών και δευτερευόντως της Βιολογίας.
Ανήκει στην
κατηγορία του ανοικτού τύπου περιβάλλοντος-εργαλείο για modeling, πειραματισμό
και simulation, απαραίτητο για την ανάπτυξη μαθηματικών μοντέλων και την
επεξεργασία τους μέσα από γραφικές παραστάσεις , πίνακες και animations.
Στον πυρήνα
του προγράμματος υπάρχει μια περιοχή εργασίας (παράθυρο) στην οποία ο μαθητής
μπορεί να γράψει το μαθηματικό μοντέλο με μορφή εξισώσεων ή ορισμών μεγεθών. Στη
συνέχεια, το σύστημα αναλαμβάνει να πραγματοποιήσει την αναπαράσταση της
εξέλιξης του φαινομένου που υπακούει στο μαθηματικό μοντέλο.
To Modellus αξιοποιεί πολλές
προηγούμενες προσπάθειες που έγιναν στην κατεύθυνση της δημιουργίας ενός
λογισμικού κατάλληλου για μοντελοποιήσεις σε ποικίλες γνωστικές περιοχές.
Είναι ένα
λογισμικό πολύ εύκολο στην εκμάθηση και τη χρήση του και άμεσα προσαρμόσιμο στις
ανάγκες της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Χρησιμοποιείται από καθηγητές διαφόρων
ειδικοτήτων όπως μαθηματικούς, φυσικούς, χημικούς ακόμα και από βιολόγους, οι
οποίοι μπορούν να επινοούν σενάρια για διαφορετικά μαθήματα αξιοποιώντας τα
διαθέσιμα εργαλεία του λογισμικού. Συνιστάται για μαθήματα της Γ΄ Γυμνασίου
καθώς και για όλες τις τάξεις του Λυκείου.
Μέσα από ήδη
σχεδιασμένα πειράματα από τον κατάλογο των έτοιμων μοντέλων που συνοδεύουν το
λογισμικό ή ακόμα και με τον σχεδιασμό νέων μοντέλων δίνεται στους μαθητές η
δυνατότητα να περιγράφουν, να ερμηνεύουν ακόμα και να προβλέπουν διάφορα
φαινόμενα, να ασκούνται στη διαδικασία της μοντελοποίησης διαφόρων φαινομένων ή
καταστάσεων και να καλλιεργούν νοητικές ικανότητες για την αντιμετώπιση
προβλημάτων.
Από
παιδαγωγική σκοπιά το Modellus προσφέρει πολλές δυνατότητες διερευνητικής
μάθησης. Μέσα από πολλαπλές αναπαραστάσεις (προσομοιώσεις, πίνακες τιμών,
αρχικές συνθήκες, αποθηκεύσεις ειδικών καταστάσεων και ανάκλησή τους), τον άμεσο
χειρισμό των αντικειμένων, τη δυνατότητα σκηνοθεσίας του περιβάλλοντος και τις
μοντελοποιήσεις οι μαθητές μπορούν να κατανοούν καινούργιες έννοιες και
διαδικασίες μέσα από την επίλυση προβλημάτων και τον πειραματισμό.
Για μια πιο εκτεταμένη
παρουσίαση των παιδαγωγικών αντιλήψεων του λογισμικού και περισσότερες
πληροφορίες μπορεί κανείς να επισκεφθεί την παρακάτω διεύθυνση στο Internet:
http://phoenix.sce.fct.unl.pt/modellus
Συνοδευτικές Εκπαιδευτικές Δραστηριότητες της
ελληνικής έκδοσης |
H ελληνική έκδοση της εφαρμογής
θα συνοδεύεται από ένα πλήθος (περίπου 50) έτοιμες εκπαιδευτικές
δραστηριότητες. Ενδεικτικά σημειώνουμε μερικές από αυτές στον παρακάτω πίνακα:
Τίτλος Εκπαιδευτικής
Δραστηριότητας
|
Γνωστικό Αντικείμενο – Τάξη -
Ενότητα
|
Περιεχόμενο / Παιδαγωγικοί
στόχοι
|
ΜΕΛΕΤΗ ΜΙΑΣ ΚΙΝΗΣΗΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΑ
ΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ
|
Φυσική Γ’ Γυμνασίου
Γενική Ενότητα: Κίνηση – Δύναμη
– Ενέργεια
Ενότητα: Μελέτη ευθ. Κίνησης
όταν η ταχύτητα δεν παραμένει σταθερή
(2 διδακτικές ώρες)
|
|
ΣΥΝΘΕΤΗ ΕΥΘΥΓΡΑΜΜΗ ΚΙΝΗΣΗ
|
Φυσική Α’ Λυκείου
Κεφάλαιο 1.1 Γενικής Παιδείας
σαν επαναληπτική δραστηριότητα
(1 διδακτική ώρα)
|
|
ΝΟΜΟΣ ΤΟΥ OHM
|
Φυσική Γ’ Γυμνασίου
Ενότητα: Νόμος του Ohm
(1 διδακτική ώρα)
|
|
ΟΡΙΖΟΝΤΙΑ ΒΟΛΗ
|
Φυσική Α’ Λυκείου
Κεφάλαιο 1.3: Δυναμική στο
Επίπεδο, Γενικής Παιδείας
(1 διδακτική ώρα)
|
|
ΕΚΘΕΤΙΚΗ ΜΕΙΩΣΗ ΜΕΓΕΘΩΝ
|
Φυσική Β’ Λυκείου
Γενική Ενότητα: Ταλαντώσεις
Ενότητα: Εκθετική Μείωση Μεγεθών
Χημεία Α’ Λυκείου
Γενική Ενότητα: Ραδιενέργεια
Ενότητα: Ραδιενεργός Διάσπαση
Φυσική Γ’ Λυκείου
Γενική Ενότητα: Ραδιενέργεια
Ενότητα: Ραδιενεργός Διάσπαση
|
|
Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΚΥΜΑΤΟΣ
|
Φυσική Γ’ Γυμνασίου
Φυσική Β’ Λυκείου Γενικής
Παιδείας
Γενική Ενότητα: Κύματα
Ενότητα: Εγκάρσια Ελαστικά
Κύματα
|
|
Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗΣ
|
Ιστορία των Επιστημών και της
Τεχνολογίας Γ’ Λυκείου
Φυσική Α’ Λυκείου
Γενική Ενότητα: Η Γέννηση της
Νεότερης Φυσικής
Ενότητα: Το έργο του Γαλιλαίου
|
|
Η ΑΡΧΗ ΤΗΣ ΑΔΡΑΝΕΙΑΣ ΤΟΥ
ΓΑΛΙΛΑΙΟΥ
|
Ιστορία των Επιστημών και της
Τεχνολογίας Γ’ Λυκείου
Φυσική Α’ Λυκείου
Γενική Ενότητα: Η Γέννηση της
Νεότερης Φυσικής
Ενότητα: Το έργο του Γαλιλαίου
|
|
ΓΡΑΜΜΙΚΗ ΑΡΜΟΝΙΚΗ ΤΑΛΑΝΤΩΣΗ
|
Φυσική Β’ Λυκείου Γενικής
Παιδείας
Γενική Ενότητα: Ταλαντώσεις και
Κύματα
Ενότητα: Μηχανικές Ταλαντώσεις
|
|
ΘΕΣΗ, ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΚΑΙ ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ
ΣΤΗ ΓΡΑΜΜΙΚΗ ΑΡΜΟΝΙΚΗ ΤΑΛΑΝΤΩΣΗ – ΓΡΑΦΙΚΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΝΥΣΜΑΤΙΚΕΣ ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ
|
Φυσική Β’ Λυκείου Γενικής
Παιδείας
Γενική Ενότητα: Ταλαντώσεις και
Κύματα
Ενότητα: Μηχανικές Ταλαντώσεις
|
|
κατεβάστε την πληρη εκδοση του Modellus | Κατεβάστε την έκδοση του Modellus χωρίς τα εγχειρίδια
Εικόνες
από το λογισμικό*
|