Νέα-Ανακοινώσεις Περιεχόμενα Αναζήτηση Επικοινωνία Links 

English Discoveries Interactive Physics MicroWorlds Sketchpad The New Way Things Work The Unlimate Human Body

 

Home
Up

Microworlds Pro


Γενικά στοιχεία για το λογισμικό

Όνομα λογισμικού στη διεθνή αγορά (αγγλική έκδοση) και κατασκευάστρια εταιρία

MicroWorlds Pro της εταιρίας Logo Computer Systems Inc. 
Γνωστικό Αντικείμενο Πληροφορική, Μαθηματικά, και πολλά άλλα - πρόκειται για περιβάλλον γενικής χρήσης που καλλιεργεί σύνθετες δεξιότητες και μαθησιακές τάσεις
Επίπεδο / τάξεις Γυμνάσιο και Λύκειο
Φορέας που υλοποιεί τον εξελληνισμό και την προσαρμογή στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα Rainbow Computer A.E. 

 

Στοιχεία για το εξελληνισμένο λογισμικό και τη διάθεσή του
Πνευματικά Δικαιώματα

Η πνευματική ιδιοκτησία του εξελληνισμένου λογισμικού «MicroWorlds Pro» ανήκει στον αρχικό δικαιούχο πνευματικής ιδιοκτησίας Logo Computer Systems Inc.

Δικαίωμα διάθεσης του εξελληνισμένου λογισμικού στην ελληνική αγορά έχει η εταιρία Rainbow Computer A.E.

Το ΥπΕΠΘ έχει αποκτήσει άδειες χρήσης και αντίτυπα του εξελληνισμένου λογισμικού και του συνοδευτικού υλικού για 350 σχολικά εργαστήρια των 10-12 σταθμών εργασίας.

Πιστοποίηση λογισμικού Το εξελληνισμένο λογισμικό αξιολογήθηκε από το Π.Ι. και  κρίθηκε ως κατάλληλο και ολοκληρωμένο ως προς τη συμβατότητά του με τα προγράμματα σπουδών και τα πρότυπα ποιότητας του Π.Ι. και εγκρίθηκε η εισαγωγή του λογισμικού στην εκπαιδευτική διαδικασία. 
Διάθεση στα σχολικά εργαστήρια

Η ολοκληρωμένη τελική έκδοση του εξελληνισμένου λογισμικού δεν έχει διατεθεί ακόμη στα σχολικά εργαστήρια. Η αποστολή του στα σχολικά εργαστήρια της Οδύσσειας θα ξεκινήσει αμέσως μόλις ολοκληρωθεί η αναπαραγωγή των αντιτύπων (αναμένεται μέσα στο Μάρτη 2001).

Σε μερικά σχολικά εργαστήρια της Οδύσσειας έχει διατεθεί η αγγλική έκδοση του λογισμικού.

Τρέχουσα Έκδοση λογισμικού Ολοκληρωμένη τελική έκδοση εξελληνισμένου λογισμικού
Διαθέσιμη έκδοση για αξιολόγηση / επιμόρφωση Περιορισμένος αριθμός αντιτύπων της «Beta τελικής» έκδοσης του εξελληνισμένου λογισμικού μπορεί να διατεθεί για σκοπούς αξιολόγησης και επιμόρφωσης. Η «Beta τελική» έκδοση έχει λίγα γνωστά τεχνικά σφάλματα, αλλά είναι κατάλληλη για χρήση σε επιμορφώσεις.
Διάθεση λογισμικού στην αγορά Στην ελληνική αγορά διατίθεται προς το παρόν μόνο η αγγλική έκδοση του λογισμικού. Η ελληνική έκδοση αναμένεται να διατεθεί στην αγορά από τον Μάιο 2001, από την εταιρία Rainbow Computer A.E.
Ειδικές τιμές  -

 

Περιγραφή του Λογισμικού 

 Το MicroWorlds Pro είναι περιβάλλον γενικής χρήσης που καλλιεργεί σύνθετες δεξιότητες και μαθησιακές τάσεις και επιτρέπει τη διερεύνηση – επανάληψη - αξιολόγηση δύσκολων εννοιών.

 Η γλώσσα προγραμματισμού στην οποία βασίζεται το MicroWorlds Pro είναι η Logo, μια γλώσσα υψηλού επιπέδου που σχεδιάστηκε εξαρχής για την εκπαίδευση. Τα χαρακτηριστικά που τη διακρίνουν και την καταξιώνουν ως γλώσσα με παιδαγωγικές προδιαγραφές είναι:

  • Προσφέρεται για την αντιμετώπιση ελκυστικών και πλούσιων σε παιδαγωγική αξία εφαρμογών σε ποικίλα γνωστικά πεδία

  • Μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε πολλά επίπεδα προγραμματισμού, από τις πλέον εξειδικευμένες τεχνικές μέχρι τον πειραματισμό, με άμεσες απλές οδηγίες που δεν απαιτούν κανενός είδους προπαιδεία στον προγραμματισμό.

  • Η εμβάθυνση στον προγραμματισμό με τη Logo αναπτύσσει ένα στέρεο υπόβαθρο πληροφορικής παιδείας σε ευρύ φάσμα εννοιών και τεχνικών (ανάπτυξη και δόμηση προγράμματος, οργανωμένη διαχείριση τοπικών μεταβλητών, δομές δεδομένων-λίστες, αναδρομή, παράλληλη επεξεργασία κ.ά.)

  • Από τη δομή της είναι επεκτάσιμη. Με απλές έννοιες-διαδικασίες μπορεί κανείς να δομήσει άλλες πιο σύνθετες με τρόπο επαγωγικό, έτσι όπως δομείται η ανθρώπινη νόηση. Το χαρακτηριστικό αυτό την καθιστά ένα δυνατό εργαλείο έκφρασης ιδεών που ευνοεί την κατασκευή της γνώσης.

  • Διαθέτει ένα δυναμικό γραφικό περιβάλλον για την μελέτη αναδρομικών μαθηματικών μοντέλων (φράκταλ κ.α.) και την προσομοίωση φαινομένων. Η γεωμετρία της χελώνας αποτελεί βιωματικό εργαλείο διερεύνησης και προσέγγισης εννοιών ακόμη και σε πρώιμες ηλικίες.

  • Η σπονδυλωτή δομή των προγραμμάτων της επιτρέπει τη συνεργασία ανάμεσα σε ομάδες μαθητών και τον καταμερισμό εργασίας για την εκπόνηση συνδετικών εργασιών.

 Το περιβάλλον του MicroWorlds Pro είναι μια από τις πιο αξιόλογες εφαρμογές που βασίζονται στη γλώσσα Logo. Είναι ένα πλούσιο πολυμεσικό περιβάλλον με ειδικά μελετημένο σχεδιασμό, που ευνοεί με πολλούς τρόπους την ανάπτυξη συνθετικών εργασιών στο πλαίσιο πολλών μαθημάτων (Μαθηματικά, Φυσική, Bιολογία, κ.ά.):

  • Διαθέτει δυνατότητες δημιουργίας και αναπαραγωγής πολυμεσικών σεναρίων καθώς και κινούμενων σχεδίων

  • Είναι προγραμματιστικό και συνεπώς δεν περιορίζεται σε ορισμένα μόνο είδη εφαρμογών

  • Το πλήθος των χελωνών με την απεριόριστη γκάμα «κουστουμιών» και τη δυναμική κίνηση προσφέρουν τη δυνατότητα και τις ευκολίες προσομοίωσης ποικίλων φαινομένων.

  • Η διαχείριση προγραμματιζόμενων αντικειμένων και η κίνησή τους σε διάφορα επίπεδα διαστρωμάτωσης πάνω στην οθόνη καθιστούν την προσομοίωση πιο ρεαλιστική.

 Το περιβάλλον μπορεί να αξιοποιηθεί από διάφορες βαθμίδες της εκπαίδευσης, μια που η διαχείριση των προγραμματιζόμενων αντικειμένων είναι δυνατό να γίνει και με οπτικό τρόπο, με τα προβλεπόμενα εργαλεία τα οποία μπορεί κανείς να χειριστεί με το ποντίκι.

Συνοδευτικές Εκπαιδευτικές Δραστηριότητες της ελληνικής έκδοσης 

 Το εξελληνισμένο λογισμικό συνοδεύεται από έτοιμες εκπαιδευτικές δραστηριότητες με τα εξής θέματα:

Τίτλος / Που απευθύνεται -Μάθημα

Παιδαγωγικοί Στόχοι

1.     Διασκεδαστικές και έξυπνες ιδέες

Απευθύνεται στις μικρές τάξεις του Γυμνασίου.

Μπορεί να χρησιμοποιηθεί στο μάθημα Πληροφορικής Α΄, Β΄και Γ΄Γυμνασίου

  • Να εξοικειωθούν με προγραμματισμό αντικειμένων

  • Να εντρυφήσουν σε έννοιες και όρους Πληροφορικής

  • Να λειτουργήσει ως υπόδειγμα οργάνωσης αλληλεπιδραστικών εφαρμογών

2.     Μάθημα ανθρωπολογίας

Θέμα που μπορεί να ανατεθεί σε ομάδα μαθητών κυρίως της Β’ και Γ΄ Γυμνασίου, στα πλαίσια των συνθετικών εργασιών.

Η εμβάθυνση στις τεχνικές προγραμματισμού που χρησιμοποιούνται μπορούν να αποτελέσουν αντικείμενο διδασκαλίας στο μάθημα Εφαρμογές Πληροφορικής / Υπολογιστών Ενιαίου Λυκείου, στην ενότητα προγραμματιστικά περιβάλλοντα, ως παράδειγμα ανάπτυξης στρατηγικών για την επίλυση προβλήματος.

Η ενασχόληση με αυτή την εργασία δημιουργεί ένα πλούσιο περιβάλλον εμπειριών σχετικά με:

  • την ανάπτυξη προγράμματος

  • τη δημιουργία και χρήση μεταβλητών κατάστασης

  • την παράλληλη επεξεργασία

  • τον προγραμματισμό αντικειμένων

  • την κίνηση, την εμφάνιση και την απόκρυψη των αντικειμένων

  • τη σημασία της ύπαρξης αντικειμένων που υπακούουν σε εντολές μετακίνησης, όπως η χελώνες, για το ζωντάνεμα των εικόνων

3.     Ένα περιβόλι με λουλούδια

Μπορεί να χρησιμοποιηθεί στο μάθημα Πληροφορικής Γ΄Γυμνασίου και στο μάθημα Εφαρμογές Πληροφορικής / Υπολογιστών Ενιαίου Λυκείου

 

Παρουσιάζει ενδιαφέρον από πλευράς:

Μαθηματικών (δυνατότητα διερεύνησης για τη μελέτη και ανακάλυψη των ιδιοτήτων των καμπυλών και των γωνιών τόξων)

Πληροφορικής (Ανάλυση προβλήματος, σε όποιο γνωστικό πεδίο και αν ανήκει, και η μετουσίωσή της σε στρατηγική κατάστρωσης προγράμματος: προσαρμογή στο συγκεκριμένο προγραμματιστικό περιβάλλον, ορθή επιλογή και οργάνωση μεταβλητών, οργάνωση δεδομένων κ.λπ.)

  • Διερεύνηση γεωμετρικών εννοιών και ιδιοτήτων με τη Γεωμετρία της χελώνας.

Η μορφή με την οποία τίθεται εδώ το πρόβλημα είναι: σχεδίαση αλληλεπιδραστικού προγράμματος, για τη δημιουργία του συγκεκριμένου πίνακα (συγκεκριμένα λουλούδια με συγκεκριμένα χρώματα στις συγκεκριμένες θέσεις)

4.     Φράκταλ

Ο πειραματισμός με διάφορες παραλλαγές fractal, η σύνθεση και η παρουσίασή τους μπορούν να αποτελέσουν αντικείμενο συνθετικών ομαδικών εργασιών από την Γ’ Γυμνασίου (μάθημα Πληροφορικής)

Η μελέτη, όμως σε βάθος της αναδρομής είναι για το Λύκειο (Εφαρμογές Πληροφορικής / Υπολογιστών Ενιαίου Λυκείου)

  • Προσέγγιση  των εννοιών «αναδρομή» και «fractal».

  • Εμβάθυνση σε προγραμματιστικές τεχνικές, όπως είναι η αναδρομή, ο προγραμματισμός αλλαγής χρώματος, καθώς και ο προγραμματισμός συμβάντων.

  • Να αντιληφθούν τι σημαίνει αλληλεπιδραστική παρουσίαση (Γ΄ Γυμνασίου)

  • Να αντιληφθούν την αναγκαιότητα της αναδρομής, ως τεχνικής προγραμματισμού.

  • Να παρακινηθούν και να ασκηθούν στη διερεύνηση της δομής του προγράμματος από τις καρτέλες.

5.     Πως δημιουργείται ένα παιχνίδι παζλ με υπολογιστή

 

Λύκειο: Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον (του κύκλου Πληροφορικής και Υπηρεσιών Τεχνολογικής Κατεύθυνσης του Ενιαίου Λυκείου) και Εφαρμογές Υπολογιστών / Πληροφορικής των Α΄/ Β΄ Ενιαίου Λυκείου

 

Γυμνάσιο: Β΄και Γ΄Γυμνασίου

Ανάλυση ενός προβλήματος και διάκριση των φάσεων ανάπτυξης του προγράμματος.

Οι πληροφορικές έννοιες που προσεγγίζονται είναι:

  • Ανάπτυξη προγράμματος.

  • Δημιουργία αλληλεπιδραστικού περιβάλλοντος με το Microworlds.

  • Προγραμματισμός αντικειμένων.

  • Εμφάνιση και απόκρυψη αντικειμένων.

  • Δημιουργία και χρήση μεταβλητών κατάστασης (χελωνοχαρακτηριστικών) για τις ανάγκες της εργασίας.

  • Χρήση τοπικών και προσωρινών μεταβλητών

  • Χρήση επαναληπτικών δομών για την αποτελεσματικότερη οργάνωση και σύνταξη του προγράμματος.

  • Τεχνάσματα στη διαχείριση γραφικών.

  •  Παρακολούθηση της εκτέλεσης προγράμματος.

6.     Προσομοίωση παιχνιδιού τράπουλας

Λύκειο:

Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον (του κύκλου Πληροφορικής και Υπηρεσιών Τεχνολογικής Κατεύθυνσης του Ενιαίου Λυκείου)

  • Κατανόηση της κωδικοποίησης (κωδικοποίησης των χαρτιών της τράπουλας, των παικτών, των επιδόσεών τους κ.λπ.)

 

 

Συνοδευτικά Εγχειρίδια:

Το λογισμικό συνοδεύεται από τα εξής βιβλία:

1. Μαθαίνοντας το MicroWorlds Pro

2. MicroWorlds Pro Μικρές Χρήσιμες Συμβουλές

3. MicroWorlds Pro Βιβλίο Μαθητή

4. MicroWorlds Pro Βιβλίο Καθηγητή

Τα παραπάνω διατίθενται σε ηλεκτρονική (εκτυπώσιμη) μορφή μέσα στο CD του λογισμικού.

Περισσότερα στοιχεία

 

Στη διεύθυνση της κατασκευάστριας εταιρείας στο Internet:

http:// www.microworlds.com/library/index.html διατίθεται ένα πλήθος δραστηριοτήτων που καλύπτουν μια ευρεία περιοχή διδακτικών αντικειμένων και μπορούν να αξιοποιηθούν εκπαιδευτικά από τις δύο βαθμίδες της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (Γυμνάσιο-Λύκειο).

 

Εικόνες από το λογισμικό


Send mail to gramkirki@cti.gr with questions or comments about this web site.
Copyright © 2002 Ερευνητικό Ακαδημαϊκό Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών
Τελευταία Ενημέρωση: 02-Αυγ-2002