Ο ρόλος του εκπαιδευτικού στην Κοινωνία
της Πληροφορίας, όχι μόνο δεν
υποβαθμίζεται, αλλά με τις κατάλληλες
προϋποθέσεις και διαδικασίες γίνεται
πολύ πιο σύγχρονος, ουσιαστικός ως
προς την διδακτική πρακτική και
επαγγελματικά ανταγωνιστικός.
Επιτρέπει στον εκπαιδευτικό να αναπτύξει
πολύπλευρη διδακτική δράση στην τάξη,
με το να συμβουλεύει, να παραινεί, να
συν-ερευνά, να καθοδηγεί και να
ενημερώνει το μαθητή. Του
επιτρέπει να εστιάσει στην ουσία της
μαθησιακής διαδικασίας, να επηρεάσει
το μαθητή και να κατευθύνει
παραγωγικά την αμφισβήτηση, την
αναζήτηση, την ανακάλυψη, την
κατανόηση, το λάθος.
Στην Οδύσσεια, ένα από τα πιο σημαντικά
έργα είναι η πολύπλευρη επιμόρφωση
των εν ενεργεία εκπαιδευτικών προς
αυτή την κατεύθυνση. Αντί για το
μονοδιάστατο μοντέλο της
σεμιναριακής ενημέρωσης, η επιμόρφωση
της Οδύσσειας είναι ενδοσχολική,
προσαρμοσμένη στις ανάγκες του κάθε
σχολείου, συστηματική, συνεχής, μη
εντατική και προσανατολισμένη στην
εκπαιδευτική πρακτική. Στοχεύει στους
εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων
και συνδυάζει:
-
θέματα παιδαγωγικής αξιοποίησης των ΤΠΕ,
-
θέματα διδακτικής μεθοδολογίας για την
αξιοποίηση των ΤΠΕ,
-
τεχνική κατάρτιση χρήσης του
εξειδικευμένου λογισμικού,
-
μεθόδους διδασκαλίας στην τάξη με το
εργαστήρι της Οδύσσειας.
Αντιμετωπίζει τον εκπαιδευτικό ως
συνδιαμορφωτή της αξιοποίησης των ΤΠΕ
στην τάξη και όχι ως απλό διεκπεραιωτή
προδιαγεγραμμένου αναλυτικού
προγράμματος. Εκπαίδευση
125 εξειδικευμένων
εκπαιδευτικών
Η παιδαγωγική αξιοποίηση των
νέων τεχνολογιών (διαδίκτυα, πολυμέσα) και η
ουσιαστική χρήση εκπαιδευτικού λογισμικού για
την διδασκαλία συγκεκριμένων γνωστικών
αντικειμένων είναι ο βασικός εκπαιδευτικός
στόχος των ετήσιων προγραμμάτων
μεταπτυχιακής εξειδίκευσης που έχει
παρακολουθήσει
ένας πυρήνας 125 εκπαιδευτικών
των περισσοτέρων ειδικοτήτων σε
σύγχρονες Μονάδες Εκπαίδευσης Επιμορφωτών στα
Πανεπιστήμια Αθηνών, Θεσσαλονίκης και Μακεδονίας.
Επιμόρφωση 5500
εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων
|