Η
ανάπτυξη του εκπαιδευτικού λογισμικού βασίζεται
στις παρακάτω παιδαγωγικές αρχές:
Διερευνητική μάθηση
(exploratory learning). Οι μαθητές εμπλέκονται
σε δραστηριότητες και εργασίες που τους
ενθαρρύνουν να παίξουν το ρόλο του παραγωγού -
αντί για τον παραλήπτη - της γνώσης. Εκφράζονται
με το γραπτό και το συμβολικό/ λογικό μαθηματικό
λόγο, κάνουν πειράματα, επικοινωνούν,
διαχειρίζονται πληροφορίες, κατασκευάζουν και
ελέγχουν μοντέλα. Συνθέτουν εργασίες και
εμπλέκονται σε διάλογο με τους συμμαθητές τους.
Διατυπώνουν κριτική, αμφισβήτηση, υποθέσεις,
συμπεράσματα. Ο εκπαιδευτικός κατευθύνει,
καθοδηγεί και συσχετίζει τη δραστηριότητα με τα
αντικείμενα του προγράμματος σπουδών.
Διαθεματική
προσέγγιση (interdisciplinary approach). Eπιτρέπει
την εμπλοκή των μαθητών σε καταστάσεις που
προσεγγίζουν πολύ περισσότερο την
πραγματικότητα και προσδίδουν προσωπικό νόημα
στη μάθηση.
Συνεργατική μάθηση
(cooperative learning). Οι
μαθητές ενθαρρύνονται και υποστηρίζονται να
λειτουργήσουν ως μέλη ομάδων και κοινοτήτων
μάθησης. Μέσα από αυτή τη διαδικασία αναπτύσσουν
ικανότητες διαλόγου, επιχειρηματολογίας,
αίσθησης λειτουργίας ομάδας. Συμμετέχουν στην
παραγωγή εργασιών ευρύτερων από αυτές που είναι
εφικτές από ένα πρόσωπο.
|